Dersin Adı | Yapım Yönetimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAED 306 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | 1. İçmimarlık projelerinde uygulanan yapım yönetim süreçlerinin, yöntemlerinin ve standartlarının temellerini tanımlamak. 2. İç mekan tasarımı projelerinde uygulanan yapım aşamaları, proje planlama yöntemleri üzerine bağımsız araştırma yürütmeye ve raporlamaya dair beceriler geliştirmek. 3. Öğrencilerin standart grafik dokümanlar ve çizelgeler üretme becerisini geliştirmek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Yapı yönetimi programındaki tüm disiplinleri bir araya getirir ve yapı girişimcilerini; iş sahibi, mühendisler, mimarlar, inşacılar gibi, bir ekip olarak tanıştırır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Syllabusın açıklanması Dersin Amacı, konusu ve çıktılarına giriş | Ödev 1: Tarif Oyunu |
2 | Yapım Yönetimi: Bina Yaşam Döngüsü ve Katılımcılar | Ödev 2: Proje Katılımcılarının Analizi |
3 | Planlama Süreci ve Grafik & Dökümantasyon | |
4 | Proje Teslim Sistemleri | |
5 | Proje Bütçelendirme Yöntemleri | |
6 | Bütçelendirme ve Proje Zaman Yönetimi | |
7 | Atölye 01 | Grup Değerlendirmesi |
8 | Atölye 01 | Grup Değerlendirmesi |
9 | Örnek Olay Çalışması | Sunum |
10 | Proje Sözleşme Yönetimi | |
11 | Maliyet Yönetimi | |
12 | Öncelik Diagramları Proje 1’in Açıklanması | |
13 | Atölye - Proje 01 | Grup Değerlendirmesi |
14 | Atölye - Proje 01 | Grup Değerlendirmesi |
15 | Proje teslim ve sunumları | Proje Sunumları & Kritikleri |
16 | Proje teslim ve sunumları | Proje Sunumları & Kritikleri |
Ders Kitabı | Bielefeld, Bert ‘Basics Project Management for Architecture’, Birkhauser Verlag, Basel (Switzerland) 2013 ISBN 978-3-03821-462-5 _ Bielefeld, Bert / Skiba, Isabella ‘Basics Technical Drawing’ Birkhauser Verlag, Basel (Switzerland) 2013 ISBN 978-3-0346-1326-2 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dijital dokümanlar ve Web kaynakları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 60 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 2 | 8 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 100 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | |||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | |||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | |||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | |||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | |||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest